Bröllopsbak och simskoleavslutning

Det är inte ofta jag bakar till bröllop men det är en ära att bli tillfrågad och få göra det! Just denna helg fick jag äran att baka till två bröllop. Den här formen av bakning till så speciella tillställningar är inget jag bara kastar ihop på en kvart. Utan det sker steg för steg efter en noggrann plan och jag är tyvärr inte någon jättebra mamma under slutskedet..
 
Så denna helg går mitt varmaste tack till världens bästa mamma och pappa som varit här onsdag till lördag och hjälpt till med både barnen och annat fix och trix! Tack, ni är guld värda!
 
 Tårta 1 
Ljusa bottnar, hallonmousse, mjölkchokladkräm dekorerad med marängsmörkräm.
 
Tårta 2-4
På plats vid bröllopskaffet.
 
Ljusa bottnar, hallonmousse, vitchokladfluff med daimkulor, dekorerad med vitchokladmarängsmörkräm.
 
Då jag kände mig lite osäker på hur tvåvåningstårtor klarar transport så övade jag till midsommar :)
Det vill säga att jag gjorde helt enkelt en tvåvåningstårta av den obligatoriska jordgubbs och gräddtårtan och körde den till stugan. Tänkte att klarar en gräddtårta den resan så överlever definitivt en tårta spacklad med smörkräm att åka till Eksjö eller Grimstorp.
 
Midsommartårta
Vaniljbottnar, Fyllda med en röra på vaniljkräm, grädde, philadefiaost och jordgubbar, tunnt lager Lemoncurd, täckt med grädde och dekorerad med jordgubbar.
 
Då vi inte var så många på midsommarafton att vi ens kom till den undre tårtan så sparades den och gjordes om till födelsedagstårta på midsommardagen :)
Samma tårta med lite ny grädde, jordgubbar, frystorkade jordgubbar och jordgubbsströssel!
 
Nu tar jag semester på riktigt, har en hel vecka till ensam med barnen och massa bus planerat!
 
Appråpå barnen så avslutade A simskolan i fredags och kom stolt hem och visade upp märkesskölden. Är mäkta imponerad av allt han gjort, framförallt simborgarmärket. Mycket stolt mamma!!
 
 
Bästa lillebror ville vara med på bild i sin nya pjyamas, hade dock som vanligt lite svårt att stå still :)
 
Helgen avslutades på bästa sätt med familjemys i Jönköping, lunch på matmarknaden, bio (Zootropolis) och middag på Jensens. Hann dessutom hem till kvällens tabatapass med 24 fitclub, mycket välbehövligt!
Ha det bäst alla fina, för det ska vi ha i flera veckor till <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0