The Batmobile cake

A hade beställt en Batmobiltårta till sitt sexårskalas. Så det var bara att börja googla och se hur jag möjligen skulle få ihop denna skapelse.
Fixade en tårtbotten men kom på att det inte skulle räcka, dessutom behövdes en rulltårta för designens skull. Helt mot alla mina principer insåg jag att det inte fanns varken tid eller lust att baka rulltårta så det blev en tripp till Ica, för att inhandla en rulltårta och en extra botten..
 
Nu har jag ju bakat till ett gäng barnkalas och hur mycket energi jag än lägger ner på att tårtan ska vara supergod så äter barnen oftast väldigt begränsat av tårtan. Därav tog jag återigen helt mot mina principer beslutet att för stabilitetens skull bara göra tunna lager med fyllning emellan bottnarna. dock penslade jag alla bottnar med sockerlag för att det inte skulle bli för torrt! 
Tårtan fylldes med fluff gjord på Marabou jappchokladkaka.
 
Spacklad med vaniljsmörkräm.
 
Täckt med svart marsipan.
 
Jag är riktigt nöjd !
 
 Även A var nöjd, dock hade han gärna sett att bilen stog på sina hjul så man kunde köra lite med den..
 
Nu har jag och barnen tagit helg! Sov gott alla fina!
'
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0