Skåne levererar...

Ni som reser mycket i jobbet känner säkert igen sega kvällar när man lider hotelldöden, saknar sin familj och bara vill åka hem! Just nu upplever jag raka motsatsen :) Jag har inte alls haft speciellt mycket resande på sista tiden, snarare varit den som roddat allt hemma då kära maken måste resa. Denna kortvecka tjänstgör jag på TRM i Kristianstad. Slutade 1630 idag, strosade runt på stan i lugn och ro och hittade en fin klänning till vårens kalas. Solen skiner, lite blåsigt men jätteskönt i lä. Tänkte först äta min Kesomiddag på balkongen men flyttade in till tv:n istället.
Givetvis saknar jag finaste killarna o mannen med stort M, men när det bara är för några dagar väljer jag att se detta som "husmorssemester". Njuter av lugnet och egentiden. Skönt att veta att jag kommer hem pigg, glad och laddad för fem lediga dagar med mina finaste, kalas och massor av bus!
 
Del av tiden går till tårtplanering, då jag är på väg in i högsäsongen av bakandet :) Samtidigt blir jag lätt skitsofren av att läsa mitt Facebook-flöde just nu.. Hälften av inläggen är från någon bakgrupp med härliga tårtbilder och fantastiska recept, andra halvan är från Viktväktarna online med massor av pepp och bra tips i hur man äter rätt :))
Har kört Vv fullt ut sedan slutet av mars och hittills -7 kg.. Känns helt okej och det bästa är att det är inte ens speciellt jobbigt!! Så det är bara att köra på, finns många överflödiga kilon att bli av med :)
 
Hoppas solen visar sig även imorgon då det är en morgonjogg inplanerad innan arbetet tar vid. Nu ska jag snart krypa ner och se till att få ordentligt med sömn, finns lite av den varan att ta igen..
 
Kram på er!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0