Tårta i pastell

Kände att jag ville baka en tårta till personalen på barnens förskola. A slutar ju helt efter 5 år och börjar förskoleklass och fritids i höst. För Mel blir det byte till storbarnsavdelningen. Vi har verkligen trivts så bra på båda avdelningarna och det känns tryggt att lillebror ska till samma avd som A lämnar. Härlig personal som gör underverk med de små medel de har till sitt förfogande.
 
Jag såg en tårta i mjuka pastellfärger och spritsade rosor framför mig, så det fick det bli. 
 
Ljusa bottnar, hallonmousse, mjölkchokladkräm med chokladhack, täckt med whipped creamcheese frosting.
Tunt lager hallonsylt på båda bottnarna gör att tårtan håller sig lagom saftig.
 
Färgade frostingen med pastafärg i blått, grönt och rosa.
Tårtan gick hem. Många positiva omdömen och tack. Alltid roligt när folk säger att det nog var den godaste tårtan de ätit eller att "jag tycker igentligen inte om tårta, men åt två bitar" :)
Visst är det roligt när tårtan blir fin men det viktigaste är att den är riktigt riktigt god!
 
Imorgon arbetar jag sista dagen innan en sex veckor lång härlig semester tar vid, så skönt ska det bli!
Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0