Studenttårta och gipsad arm.

Vi har haft en händelserik helg på Karlslund :)
Det började i fredags med ett fall från en klätterställning, då vi var bjudna på trevlig altaninvigning hos vänner. A som föll, landade illa på armbågen och fick åka till doktorn med pappa. Då jag hade lovat bort två studenttårtor till lördagen så försökte jag få Mel att sova för att kunna börja med arbetet. Gick såklart inte :)
 
A hade en spricka i armen och kom hem gipsad. Dessutom smärtpåverkad och helt ur fas vad gäller mat, då det hände precis innan middagen.. Det blev en lång natt för oss alla. Kan meddela att det är fullt dagsljus ute 0415.. 
 
Med tanke på omständigheterna är jag ändå nöjd med tårtorna! De blev fina och jag har fått höra att de även var mycket goda! Alltid skönt att det blir bra när jag lagt ner massor av tid och energi på dem.
Ljusa bottnar fylld med hallonmousse och glasskräm, spacklad med marängsmörkräm, täckt och dekorerad med marsipan.
 
Ljusa bottnar, hallonmousse, mjölkchokladkräm, marängsmörkräm och marsipan.
 
 
 
I lördags fick vi besök av finaste familjen E. Vi passade på att fira både Sverige och våra stora killar som fyllt år med en härlig marängtårta.
Marängbottnar, rabarbermousse, glasskräm, vispgrädde, svenska jordgubbar och lite marsipanblommor :) Blev mycket god om jag får säga det själv... O det får jag ju i min egen blogg ;)) !!!
 
'
Vilken tur det är ok att välja färg på gipset...
 
Nu hög tid att säga godnatt alla fina!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Då fina de blev! Hoppas Albin är ok efter allt. Kram Jennie

2015-06-09 @ 12:39:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0