Avrundar helgen med ledig måndag :)

I grunden en mysig helg där vi fått både nyttiga saker gjorda blandat med nöje. Tyvärr kantat av en hel del trots och en lätt sur mamma som lider av sockerabstinens.. ( välbehövlig avgiftning inne på andra veckan nu! )
 
I lördags blev det en tur till tippen och några varv på isen. A tyckte det var halare denna gång men han tyckte fortfarande att det var roligt att åka. Jag hade väldigt mycket lättare att mig fram då skridskorna nu var nyslipade :)
 
Dessutom rensades det ut gamla leksaker. Konstaterade att skallror mm inte längre används.. Efter det och lite omgruppering av övriga saker så har A nu ett legoskåp! Behövdes då han jobbar hårt på att bygga ihop alla julklapparna.
 
 
Söndagen inleddes som vanligt i simhallen med efterföljande pannkakslunch :)
 
Badpojkar <3
 
Lite soffmys framför vinterstudion hann jag och killarna med när pappan fysade i trädgården. Allt ris från den stormfällda tallen finns nu i en ny fin brännhög..
 
Söndagsmys i soffan.
 
En skön promenad med världens bästa T fick tråkhumöret att blåsa bort och kvällen avslutades med en ny god och jätteenkel fiskrätt!! 
 
Fisk i ugn med kaviar:
Salta och peppra någon vitfisk (vi hade hajmal denna gång men funkar säkert hur bra som helst med torsk el sej)
Lägg i ugnsfast form
Finhacka en gul lök och blanda försiktigt med en burk creamefraise och 4 msk kaviar. Bred över fisken.
In i ugnen på 225 grader i ca 20 min ( tills fisken är klar)
 
Servera med kokt potatis och grönsaker. Blev riktigt gott och väldigt enkelt!
Receptet hittade jag på Arlas hemsida.
 

Lediga dagen bjuder på nytt simhallsbesök, idag i Eksjö med fina J&S!
 
I övrigt börjar jag bygga upp en svår tårtabstinens.. Inte gjort en riktig tårta sen i början av december! Så planeringen för firandet av vår fina och lätt trotsiga blivande treåring är i full gång!! 
Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0