Andra gången på is :)

Jag och A tillbringade förmiddagen i bandyhallen tillsammans med familjen S. A åkte skridskor en gång för två vintrar sedan så vi kan väl lugnt säga att det nästan var premiär. Jag var rätt övertygad om att det skulle bli cirka 15 minuters istid och sedan skulle han tröttna på att ramla runt. Tji fick jag! A tyckte det var superroligt och ville helst inte åka hem alls. Jätteduktig var han oxå, började med att hålla i en kälke men kom snabbt på att han kunde skjuta iväg den framför sig och åka ifatt den. Visst gå/springer han mer än åker men han tar sig fram och framförallt kommer han upp utan hjälp eller något att hålla sig i när han ramlar. 
 
 
 
 
Jag själv kan inte komma ihåg när jag åkte skridskor förra gången men det är säkert 15 år sedan.. Hittade ett par på loppis i höstas som jag nu skulle testa. Kan väll säga att de nog ska lämnas in på slipning innan jag provar igen, lite obehagligt när skenorna försvinner i sidled..
 
 
Men min gamla Jofa satt som en smäck :))
 
Eftermiddagen har ägnats åt att säga hejdå till julen! Grabbarna fixade ute och jag har plockat härinne. Lite skidor hann vi med att se och nu JVM semi såklart!
 
 
Jag tycker inte vi har så mycket pynt men när det samlas på ett ställe så blir det visst endel iallafall..
 
Nu dax att heja på småkronorna i sista perioden, ser inte helt bra ut just nu..
 
Två lediga dagar kvar innan vardagen tar vid..
 
Kram och sovgott!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0