Vab, bak och VM-guld

Denna veckan blev inte riktigt som den var tänkt.. Mels tur att ha feber och hosta :( Så här har det spelats spel av olika sorter, tittats på film, bakats en hel del och såklart sett Kalla ta VM-guld :))
 
Ikväll hade jag en sedan länge inplanerad träff med tjejerna och som tur var så mådde Mel mycket bättre idag så det gick att genomföra. (M är på resande fot..)
 
Har varit sugen på att testa och baka en nutellastjärna ett tag och idag fanns tiden till detta. Tyvärr lyckades jag missa att ta kort på den efter gräddningen.. Men den blev fin! Dock måste jag säga att den blev rätt trist i smaken. Jag hade gått kunnat smaksätta själva degen lite och borde haft i mycket mer nutella :))
 
Ogräddad Nutellastjärna :)
 
Recept finns här:
http://www.femme.se/bambi/2014/04/01/nutella-stjarnbrod-2/
 
En tårta till en kollega som skall prova nytt jobb hann jag med att leverera idag oxå. Den är verkligen inte perfekt men jag hoppas den ska falla kollegorna i smaken imorgon.
 
Ljusa bottnar, päronmousse, after eight fluff, spacklad med grädde och täckt med marsipan!
 
Sovgott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0