Tjejiga tårtor!

Som pojkmamma blir det ju ganska många tårtor med dekorationer som Blixten, spindelmannen och diverse traktorer, men idag fick jag äran att baka till en liten tjej som fyller fem år! Hon önskade sig en rosa docktårta. Det är lika roligt varje gång att gå loss med blommor, fjärilar och pärlor :) 
 
Den här lilla damen består av ljusa bottnar, hallonsylt, hallonmousse, vitchokladmousse, hackad vit choklad, spritsad med marängsmörkräm och dekorationer i flowerpaste. Kläningslivet är gjort av marsipan.
 
Då Ottilia skulle ha ett ganska stort kalas så gjorde jag ytterligare en tårta med lite enklare dekorationer.
Samma innehåll och smak som docktårtan men denna är täckt med marsipan.
 
Förutom tårtfix har dagen innehållit en mycket lyckad tjejmiddag med fyra härliga vänner. Det är nu diskat och klart och jag har krupit ner bredvid en liten A som är varmare än en kamin. Resten av helgen blir det återhämtning och vård av förskylning på mig och feber på A.
 
Ha en fin helg alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0