Höstens inträde..

Hux flux blev det höst på Karlslund!
Igår pausade jag en stund i solstolen med en bok, men idag har det varit höst i luften! Studsmattan har åkt in i förrådet och björklöven ligger i drivor. 
 
 
Varje år vid den här tiden börjar jag fundera på om inte vår tomt hade klarat sig mycket bättre utan den "7 mil" långa granhäcken som så här års måste klippas på in, ut och uppsidan. Nu är det ju inte jag som klipper den men någon måste ju kratta upp allt ***granris.. Arbetet med att klippa påbörjades idag så nu har jag väl som vanligt sådär en månads granriskrattning framför mig... "Kul"
 
 
Skönt med en ledig dag i trädgården, det har cyklats, rensats rabatter, klippt ner förväxta buskar, klippts gräs och som sagt påbörjat häcktrimningen.
 
Lite Icashopping, tacos och ett glas rött på det så mår lilltroll och jag ganska bra i soffan. Storebror fick följa med Pappi på HV71:s hemmapremiär. Får väl se hur länge lördagsgodiset håller honom vaken :)
 
Kram kram!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0