Bakvecka :)

I måndags var jag ledig och vi fick besök x två. Finaste J&S kom till lunch. När S fyllde år i somras så var vi på semester och hon kunde inte få någon egen tårta och J skickar då och då en bild på rosa tårtor som hon tycker är fina. Så det fick såklart bli en rosa tårta :) Har länge velat prova att göra en tårta som skiftar från mörkare till ljusare färg. När man gör bottnarna i olika nyanser från mörkt till ljusare kallas det ombre, det har jag gjort förut men nu ville jag att utsidan skulle gå i ombre. Själva tekniken är igentligen lätt, det svåra är att få tillräckligt stor skillnad i färgerna så att skiftningarna syns. Det ser ut som det är stor skillnad i färg när frostingen ligger i bunkarna men när den väl kommer på tårtan så blir det lätt lite diffust :)
 
Rosa, blommor, fjäril och pärlor. Det är härligt att bara få ösa på ibland :)
 
One bowl chocolate cake med hallonmousse och whipped creamcheesefrosting.
Det är en liten 15 cm tårta och jag hade nästan kunna äta upp den själv :))
 
Senare på eftermiddagen kom bästa T med sina killar och hjälpte oss att äta upp resterna. Får jag säga det själv så var den riktigt riktigt god! 
Det är nog denna formen av bakning som jag gillar absolut bäst. Inga krav eller förväntningar och rena goda smaker!
 
På tisdagen hade vi arbetsplatsträff och då bjöd jag på de goda banan och dajm cupcakesen med kolagrädde. Samma sort som jag bakade förra veckan. Väldigt uppskattade. 
Parallellt med detta har det bakats traktortårta i veckan men den förtjänar ett eget inlägg!
 
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0