Påfyllning i frysen :)

Lördagen har mest ägnats åt att ta hand om de två hinkar älgkött som hämtades hem igårkväll.
 
En köttkvarn är ett måste att ha då istort sett allt kött som inte är filé, stek eller innanlår blir färs i det här huset! Årets lott var inte så mycket stora fina stekar ej häller någon filé.. Innebar att kvarnen gått varm idag :)
 
Då den kära mackapären är ganska högljudd såg det ut såhär på Karlslund under eftermiddagen..
 
M köttar :) Jag är ansvarig för vägning, packning, märkning och infrysning! Brukar normalt vara jag som maler medan M skär allt i bitar men barnen behövde mig så jag slapp..
 
Hörselskydd, iPad och lördagsgodis fick det bli under den stund vi behövdes i köket båda två!
 
A var hos en kompis och lekte under eftermiddagen så jag fick låna hans kåpor en stund :))
 
Komiskt nog hade jag inte en tanke på att vi skulle fixa med älgköttet idag när jag igår plockade fram entrecote av nöt ur frysen.. Hade ju kunnat spara den ett tag och ätit älg istället :))
Dock var det absolut inte fel med gomiddag av entrecote, potatisgratäng och kantareller, mums!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0