Falukorv i ugn.

Skönt att vara ledig såhär måndagen efter semestern :)
Jag och barnen har mest packat upp, tvättat och handlat idag. Pappan for iväg på jobb till Göteborg så kvällen fick vi klara själva. Lite mycket "hi five" i dörren just nu men så blir det i perioder och det funkar ändå rätt bra. Denna veckan är det jag som är hemma, sköter markservicen och gosar med barnen. Nästa vecka byter vi igen.
 
I en familj där tre av fyra är korvomaner, kunde man ju tro att korv är det sista som serveras när jag får bestämma.. Dock finns det en korvrätt som jag verkligen gillar och gärna lagar. Falukorv i ugn med potatismos. 
 
 
Falukorv i ugn
 
falukorv
lök
äpple
tomat
ketchup
senap 
chilisås
svartpeppar
ost
 
Jag fyller korven med äpple, lök och senap. Blandar ut lite chilisås, ketchup och svartpeppar med vatten så det blir en tunnare sås.
Lägger äpple, lök och tomat runt korven, häller "ketchupsåsen" över korv och runtliggande frukt/grönsaksblandning. 
Hyvlar ost över korven och låter stå i ugnen på 200 grader medan jag kokar potatis och gör potatismoset.
 
Gott!!
 
Då mars månad enbart bestått av kursveckor och semester har jag totalhavererat i min kosthållning... Så imorgon på findatumet 1/4 påbörjas omstart! Fasta två dagar i veckan, hålla mig borta från allt fika/godis mm i 1-2 veckor så jag bryter mitt just nu extrema sockerberoende. Komma igång med löpningen igen!!
Ska bli gott att komma igång.
 
Sovgott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0