Banan och Kola Cupcakes

Den här veckan har bara varit jobb, jobb och jobb.. Fick sota för att jag tog ledigt förra veckan samt att jag nu jobbar 90% och är ledig på måndag igen. Förhoppningsvis lyckades jag åtminstone få undan det mest akuta så kanske jag kan få in mina två träningspass nästa vecka! Årets första joggingpass blev iallafall gjort i torsdags och det känns ordentligt i benen kan jag lova!!
 
Gjorde en bunt banancupcakes med kolafrosting som jag bjöd mina kollegor på, tänkte att de ville ha lite gott så här efter ledigheten. Kanske lite feltänkt då de flesta precis som jag börjat ta tag i sina liv igen efter allt gott i helgerna.. De blev i vilket fall som helst supergoda. 
 
 
 
Receptet hittade jag hos Ester och de blev verkligen precis sådär saftigt fluffiga som bananmuffinsar ska vara!
 
http://www.ettkreativtliv.se/2013/03/ett-recept-pa-riktigt-saftiga.html
 
Frostingen gjorde jag lite på känn.. Blandade 250g mascarponeost, med 200g philadefiaost och en burk karamelliserad mjölk. Lite lite vaniljsocker.
Vispade 3 dl grädde riktigt hårt (lägg i en nypa bakpulver så blir det inte smör). Blanda sedan allt försiktigt och skeda ner i spritspåsen. Vill du ha den fastare och sötare vispa i 1-2 dl florsocker. Personligen tycker jag frostingar är lenare och mycket godare utan florsocker.
Nu gjorde jag dubbel sats muffins så det här är massor av frosting! Räckte till ca 40 muffins, samt blev lite över.
 
 
Ha ha en skön lördag!
Kramis
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0