Tårtor, tårtor och några tårtor...

Sista två veckorna har det bakats i högervarv. En bunt barntårtor till både mitt eget lilla hjärta och några vänners små godingar. Dessutom har det varit fullt upp på jobbet, denna vecka har jag stått på två yrkesmässor vilket medfört lite senare kvällar än vanligt. Så nu ska det bli ganska skönt med en liten tårtpaus. Fast jag vet ju att jag kommer sakna bakandet fortare än kvickt, men blir det så kan jag ju alltid producera något till fikat på jobbet ;)
 
 
Denna ska följa med till A:s bästa kompis kalas imorgon. 
Ljusa bottnar fylld med hallonmousse och chokladkräm. Spacklad med chokladsmörkräm, täckt med marsipan och dekorerad med sockerpasta.
 
 
Spindelmannen nummer två blev lite lätt vindögd..
Ljusa bottnar fylld med jordgubbsmousse och choklad kräm, spacklad med chokladsmörkräm, täckt med marsipan och dekorerad med sockerpasta.
 
 
Gluten och laktosfri Monster High tårta. 
Då jag bakat väldigt lite "allergivänliga" bakverk var denna lite nervig.. Alltid svårt att veta om produkterna smakar och beter sig som de vanliga råvarorna jag är van att använda. I detta fallet gick det bra och jag lär mig ju hela tiden så det är superroligt. Dessutom är jag riktigt nöjd med utseendet. Blev några veck ner mot kanten men de gick att trolla bort med zebraränderna :)
 
Ljusa bottnar, jordgubbsmousse, glasskräm, färska jordgubbar, spacklad med jordgubbssmörkräm och täckt med sockerpasta och marsipan.
 
 
Irma fyller sex år, älskar Monster high och blått.  
 
Samma innehåll som ovan fast denna är inte gluten eller laktosfri.
 
 
Melvins traktortårta har ni redan sett. 
Det är svårt och tar mycket tid att täcka och dekorera med marsipan och sockerpasta. Vissa sena kvällar har jag svurit högt och saknat min sprits.. Tänk om alla ville ha spritsade rosor på tårtan :)) När jag sedan är klar med tårtan har jag lärt mig massa nytt och känner mig oftast glad igen :) Kul att variera sig lite. Framförallt är det fantastiskt roligt att se ett barn lysa upp och verkligen bli glad över sin tårta!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0