Melvin 2 år!

Idag fyller vårt lilla hjärta två år! Kan som vanligt inte förstå var tiden tar vägen. Han börjar bli stor på riktigt nu.. Leker med sina leksaker, pratar med två ords meningar, vill göra precis allt själv och blir riktigt arg när det inte går som han vill.
 
 
Två år går fort..
 
Mormor och morfar har varit här hela helgen. Förutom firande av Melvin har vi åkt pulka, fått hjälp med massa fix i vardagsrummet, ätit gomiddag och myst.
Härligt!
 
Middagen igår missade jag att fota men oj vad gott det var :) Helstekt oxfilé, potatispuré med parmesan och konjakssås. 
 
Då veckan gått i 110 och Magnus varit borta söndag- fredag har det inte funnits tid att förbereda någon tårta till lilleman. Gissa om jag haft lite ångest för det.. Bestämnde mig för att göra en Pinoccihotårta som inte behöver förberedas utan kunde fixas på lördagsförmiddagen. Dock hade jag egentligen velat modellera en traktor att ställa på tårtan. Tiden gick inte ihop men i fredagskväll satte jag mig ändå ner och plitade ihop en caketopper som blev helt ok även om den fick bli tvådimensionell..
 
 
 
Recept och inspiration till själva tårtan finns här:
 
http://mariasbakgladje.blogg.se/2013/september/pinocchiotarta-a-la-banoffee-pie.html#comment
 
Minst sagt lite svårt att lägga "marsipanlocket" på en ojämn marängtårta men det blev helt okej. God var den oxå då jag fyllde tårtan med kolakräm, banan och vispgrädde.
 
Helgen toppades med att Melvins gudmor med finaste lilla Axel kom förbi på fika:)
 
 
 Pippi och herr Nilsson dockor, flygplan och en blå traktor är nya tillskott i lekrummet efter helgen och tvååringen är hur nöjd som helst :)
 
Nu hög tid att sova lite, veckan bjuder på två kvällstjänster och en hel del tårtfix..
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0