Effektiv ledig dag :)

Oj, vad jag saknat de här lediga måndagarna med barnen. Sista tiden har jag bara varit ensam med barnen när jag vabbat, men idag var det en planerad ledig dag och friska barn! Vi kom upp tidigt och var på rull vid niotiden. Förmiddagen tillbringades i Kringelen i härligt solsken. Vi blev bjudna på lunch och sedan blev det rabarberpaj och glass ute i den underbara aprilsolen! 
 
 
Som planerat somnade båda trollen på vägen tillbaka och jag hann in på Jem&fix för några snabba köp, bland annat fick jag med lite påskliljor som fick samsas med fjolårets murgröna vid ytterdörren.
 
 
Blir nog årets enda påskpynt då insidan av huset är på god väg att bli byggarbetsplats för ett tag..
 
Det var lika skönt ute i solen härhemma så vi planterade påskliljorna, lekte lite i sandlådan och åt mellis ute innan vi gick in och bakade. Nytt muffinsrecept stog på schemat och de blev väl sådär.. 
 
Lite skumma höns till G1 :)
 
Här skulle det kommit en bild på de ännu skummare kyclingmuffinsarna jag gjorde till pedagogerna på barnens förskola, men av någon anledning vägrar just den bilden att lägga sig i bildströmen, så jag kommer inte åt den :(
 
Hela dagen har jag haft en plan att jag så fort barnen somnat skulle ner i källaren och köra ett pass på crosstrainern som stått stilla otroligt länge! Dock valde lilltroll att inte somna föraren 21 idag igen.. Då var min energi slut så träna får bli en annan dag. Tycker nog vi varit rätt effektiva idag ändå. 
 
Sovgott alla fina!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0