Barbietårta

Äntligen lite tårtbak igen. Inte helt lätt att klämma in denna något tidskrävande hobby när jag knappt varit på hemmaplan i veckorna sen i februari. Nu är nog värsta resperioden över för denna gången, dock skall det fixas endel med huset framöver så jag får passa på att baka lite :)
 
Idag hade Klara sitt femårskalas. En brunhårig barbietårta med vit och rosa klänning önskade hon sig! 
 
 
Ljusa bottnar fylld med jordgubbssylt, jordgubbsmousse, glasskräm, spritsad med vaniljmarängsmörkräm. Blommorna är gjorda av flowerpaste och strösselpärlor.
 
 
Är för en gångs skull riktigt nöjd med mitt verk :) 
Lyckades för första gången göra volangerna på "rätt" håll och färgen flyter fint från mörkrosa till vit. Blomsterfallet kan jag absolut slipa på, men jag tycker hon blev fin.
 
 
 På bilderna har hon inte fått håret fixat ännu ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0