Tårtkurs :)

Äntligen var det dax för min efterlängtade tårtkurs på Hemgården i Borås. Jag anmälde mig till kursen i juli.. 
Det var en Baskurs där du får lära dig att fylla, spackla och täcka en tårta med sp (sugarpaste). Det var för det sista jag var där, har känt att det vore roligt att prova på en ny teknik. De första delarna gicks mest igenom teoretiskt samt att Carola visade momenten. Sedan fick vi göra lite blommor och täcka en såkallad Dummie. Behändigt att börja med en Dummie eftersom den är väldigt stabil ( gjord i frigolit). Dessutom fick tårtan följa med hem så när jag får tid att öva så är det bara att ta bort den gamla sp:n och täcka med ett nytt lager. Köpte för säkerhetsskull hem två paket..
kursen leddes av Carola Schill som har bloggen:
http://www.mycakes.se
 
Det var superroligt och mycket enklare än jag trott. 
 
 
 
 
 
 
Blev ganska nöjd med det lilla underverket ;)  
Ser redan fram emot att få åka tillbaka och lära mig mera!! Framförallt skulle jag vilja lära mig att göra fina rosor! Hoppas jag hinner med en kurs i vår!
Kram på er!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna Lundgren

Superfin!!! Längtar redan efter ditt nästa alster!

Svar: Tack vännen!
Anna

2013-11-10 @ 14:21:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0