Snart advent :)

Ännu en fulltecknad helg till ända.. Jobbade igår, fem minuter efter jag kom hem kom mamma och pappa hit. Myskväll med god mat och tårta stod på schemat :)
 
Hjortstek, potatisgratäng och kantarellsås :)
 
Jag hade gjort en liten tårta med blåbärsmousse och vitchokladmousse. Tanken var att jag skulle hinna täcka den med sugarpaste, mest för att öva lite. Den var superfin med riktigt skarpa kanter när den kom ur formen..
 
 
 
Tiden och orken att vispa smörkräm och spackla med fanns inte utan det fick bli ett lager grädde under sugarpasten(Sp).Vet ju att man måste fodra sp om den skall ligga direkt på grädde men hoppade över det steget oxå.. Inte bra, grädde får sp att smälta. Såg ganska roligt ut. Själva tårtan var iallafall riktigt god! Allt annat än snygg dock :)
 
 
Idag har det varit strålande väder. Jag fixade en doptårta på förmiddagen mer om den senare :) Sedan blev det lite utetid och flaggstångsgranen är på plats! Allt känns genast mycket mysigare. Nu ska här adventspyntas hela veckan:))
 
 
 
Kram och sovgott!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0