Myshelg!

Det är riktigt "kura ner dig under filten väder"ute. Nu är vi ju inne i november så det är faktiskt helt okej! Räknade ut att om tre veckor är det tid att börja plocka fram alla stjärnor, slingor och ljusstakar!! Det är bland det bästa jag vet, att få tända upp adventsbelysningen i novembermörkret! Längtar!!
 
Helgen har som vanligt ramlat förbi i ganska hög fart, dock har vi hunnit en hel del. Dessutom är jag och barnen lediga även imorgon så det känns riktigt bra just nu! Vi har haft besök av fina vänner och igår blev det Kalvstek med pestosås och hasselbackspotatis, riktigt gott. Avslutade middagen med Fluffig frusen polkagrispaj! Jag som brukar utmana mig själv och laga nya rätter gick på säkra och beprövade kort denna gång. Får väl skylla på att det är lite mycket just nu så jag orkade faktiskt inte hitta på något nytt. Maten var god och uppskattad och pajen är alltid en höjdare, den kommer i ett eget inlägg snart!
 
Våra gäster åkte efter lunch och vi ägnade några regniga timmar åt att kratta löv och granris, plocka in sandlådeleksakerna, klippa bort lite ris, skruva fast vindskivan som lossnade i "stormen" och tömma stuprör. Riktigt skönt att få lite luft, som tur är finns det ju bra kläder att ta på sig :)
Nu är vi helt utslagna efter att ha fyllt magen med pannkakor :)) Imorgon ska barnen och jag försöka komma ut i skogen en stund. Sen ska det bakas lite cupcakes då flickorna kommer på besök imorgonkväll :))
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0