Musdjävlar!!!

För någon vecka sedan upptäckte jag till min fasa att vi hade haft besök av möss bakom skåp och diskmaskinen. Samma diskmaskin som inhandlades i slutet av sommaren.. Efter att vi gjort rent och satt ut fällor konstaterar vi att de ovälkomna gästerna bitit sönder avloppsslangen till maskinen, kul :(
Min älskade och mycket händige make lossade såklart på slangen för att ta med den till återförsäljaren och skaffa en ny. Helt naturlig lösning på problemet. Då det är en reservdel som sällan går sönder har det tagit en stund att få den nya slangen. Med andra ord har det genomförts en del handdisk. Under tiden har tre usla musar fastnat i våra fällor och därefter har vi inte sett några som helst spår efter de små djävlarna (ursäkta språket).
 
Idag kom den nya slangen och M som var hemma med barnen, tänkte passa på att sätta dit den då Mel sov efter lunch. Vad tror ni har hänt??
Jo när vi tog bort den gamla slangen så blev det ju hål in i maskinen.. Så det lilla aset till mus tog vägen inom maskinen och käkade upp packningarna innan han fastnade i fällan. Men det är ju kul att köpa nya diskmaskiner flera gånger om året..
 
Förutom det så vaknade Mel redan efter 20 min (brukar sova minst 1,5 timme) med nästan 40 graders feber så resten av eftermiddagen blev det inget mer gjort åt vare sig diskmaskin eller något annat. Jag har jobbat hela dagen och gör så även imorgon. Så M kommer få torka snoriga näsor och badda feberpannor även imorgon. Skickade iväg honom med några polare för att se på fotbollen och dricka någon öl, kändes som om det var välbehövligt att slippa fundera på diskmaskiner ett tag :)
 
Har diskat :) och fått isäng de små trollen, Mel hade 39,9 och sover alvedonsömn i pölen. A hostade sig till sömns. Mina små hjärtan, hoppas verkligen det ger med sig snart. Inte kul när de är sjuka!
 
Själv ska jag nog krypa ner och ta igen lite sömn, otroligt skönt att jag inte lovat att baka något till imorgon! Ska söka lite inspiration inför kommande tårtor istället. Har lite planer som jag skulle vilja prova, återstår att se om tiden räcker till ;)
 
Liten sover sött med bästa pandanallen!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0