Redan onsdag..

Sista veckan i maj rusar på i samma takt som resten av månaden gjort :) Det vill säga i 120!

Efter helgens massiva bakning var det underbart att i söndags få ett meddelande med bild på och vackra ord om mina små skapelser! Det värmde i hjärtat!

 



Söndag och måndag tillbringades på GeKås i Ullared med mor och syster! Mysigt att komma iväg och få shoppa och surra i lugn och ro! Lite väl mycket shopping kanske, men känner mig rätt nöjd med det som kom med hem! Min fina syster håller på att öva upp sina färdigheter i att göra gelé naglar och jag hann dessutom med en sväng hos frissan. Så skönt att komma hem med nya kläder, snygga naglar och fräscht hår! Ska bara hinna få i lite färg oxå så kommer jag må som en prinsessa sen :)

 

Kanske ska tillägga att detta är både mina och systers naglar :) Mina är det korta ;)



Tisdagen innebar ett uppskjutet bankbesök, trodde Mel skulle sova men det tyckte inte han var någon bra idé.. Han höll låda hela mötet och somnade två minuter efter vi kom ut!

På kvällen kom våra fina vänner från Göteborg förbi. Med tanke på hur "schemat" sett ut hann jag inte direkt laga trerätters med tårta ;) Fick bli en god köttfärssås på älgfärs, spagetti o Chokladbollscheesecake! Kan lova att den var barnsligt god! Tyvärr glömde jag både att strö kokos över den och fota den men ni hittar den här

http://sweet-and-simple.se/2013/may/chokladbolls-cheesecake-2.html

Idag borde jag kanske varit hemma och kört en rutindag men oj vad trist, det hinner vi nog med en annan dag.. Barnen och jag passade på att följa med vännerna till Astrid Lindgrens värld istället! Blev ännu en härlig dag med lite folk och vackert väder. Ännu roligare än sist eftersom vi hade så trevligt sällskap oxå. Barnen har lekt och haft kul tillsammans!

 


Nu börjar det bli hög tid att planera bakandet, städandet och alla andra att göra punkter inför helgens barnkalas..
Som tur var så kom M hem och klippte gräset idag. Något som kommer göras tämligen frekvent denna sommar då jag och barnen sprang på en liten brun esping med väldigt tydligt sicksack mönster ute på vägen igår. Det bör ju tilläggas att min ormfobi är relativt kraftig även om jag jobbat en del med den på senare år. Oavsett egen rädsla vill jag inte ha de äckliga giftiga kräken i närheten av barnen!


Nu Grey's :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0