Mera firande :)

Igår lördag hade vi familjekalas med Stora familjen. Alla majbarnen det vill säga jag, brorsan och Albin firades. Mysigt att ses allihop!!

Tårtan gjorde jag förra helgen och kastade i frysen eftersom vi varit på resande fot sen i måndags. Tinade den i kylen övernatten, spacklade och dekorerade på eftermiddagen igår!

Det blev en White Almond Velvet Cake. (Recept finns hos Sockerrus) med gräddsmörkräm ( recept hämtat hos Bagerskan) smaksatt med päron. Den var god och de flesta verkade gilla den. Gjorde den som en Ombre Cake med olika gröna nyanser på bottnarna. Trodde mandelsmaken skulle göra att det blev lite mer "vuxensmak" på den men alla barnen åt glatt!!

När jag gjorde den hade jag ingen aning om mammas "färgsättning" i köket.. Måste säga att matchningen blev godkänd :))


Kommentarer
Postat av: annaterese

Vilken överraskning med de färgade tårtbottnarna. Vackert!

Svar: Tack fina du!
Anna

2013-05-08 @ 22:07:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0