Felsökning av frosting..

För någon vecka sedan hände det ett missöde som slutade med att min elvisp helt enkelt dog :(

Som tur var fick jag lite pengar av mor o far i födelsedagspresent och nu är den här! Min nya vän i köket!! Snygg, tyst och lätt!!



I måndags gjorde jag en mindre rolig upptäckt. Frostingen som snart skall användas till ett större bak smakade inte längre gott. Jag gjorde precis som jag gjort innan med samma ingredienser men någonting stämde inte :((

Så idag har min nya fina Bosch fått visa vad den går för. Jag har felsökt min frosting och det slutade med 6 stycken skålar med "samma" frosting. Jag hittade orsaken och även en bra ersättare. Skönt att ha rett ut det nu, medan tid finnes. Framåt nästa helg hade det kunnat bli lite lätt panik!

 


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jamen berätta då!!! Vad var felet/skillnaden!!!!!?????

Svar: Chokladen.. De har ändrat förpackning och tydligen även innehållet, den gjorde alltihop typ lite mjöligt. Men med annan choklad så blev det helt ok igen, även med färgen :)
Anna

2013-05-16 @ 18:31:18
URL: http://130mil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0