Bröllopsbak..

En vän gifte sig idag och jag hade lovat att hjälpa till med bakningen. Liten tårta och 60 cupcakes skulle fyllas och dekoreras idag. Fick bli tidig uppstigning, skickade iväg familjen på Barnens dag i Eksjö. Kände att jag behövde lite lugn och ro. Tur var väl det för ett tag gick det inte alls som planerat. Hade jättesvårt att få rätt konsistens på frostingen. Antingen var den för lös och ville rinna ur spritsen. När jag försökte kyla den klumpade sig chokladen och det blev ojämt flöde genom spritsen lika med kattskit!! Cupcaksen blev tillslut jättefina! Tårtan gjorde jag om tre gånger... Hoppas hoppas allt höll sig fint under transporten och att brudpar med gäster är nöjda!

Gjorde en liten tårta av resterna som vi åt efter middagen här hemma och den försvann illa kvickt:) Mor och syster var tvungna att ta en promenad efter älgstek och tårta så smaken är nog bra ;)

Nu är det hög tid att sova och ladda inför två dagar på GeKås med mor o syster! Ska bli så mysigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0