Årspremiär på Astrid Lindgrens Värld

Idag har vi haft en helt underbart mysig dag, barnen och jag. Bestämde för ett par veckor sedan att jag skulle köpa årskort på ALV (Astrid Lindgrens Värld) till mig och A.

 

Idag åkte vi dit för första men inte sista gången iår!


Det regnade härhemma på morgonen men jag kollade väderrapporterna som sa att det skulle bli bättre, packade regnkläder och åkte. Lite regn på vägen men sedan uppehåll och på eftermiddagen cirka 20 grader och strålande sol. Helt underbart att leka runt i parken en måndag i maj, nästan inget folk alls, inga köer och ingen trängsel. Vi har lekt, sett på Pippi teater, ätit och åkt massor av rutschkana! Roligt att se utvecklingen på barnen, i höstas när vi var där förra gången åkte A fortfarande bara den lilla kanan och gick inte ens upp till de större. Idag sprang han upp och åkte alla som fanns. Tog även två varv helt själv genom " mörka tunneln" hos Pippi där han i höstas blev så rädd att han grät och fick bäras ut. Mel åkte en hel del vagn men fick klättra, gunga gunghäst, titta på söta små lamm och var nöjd övertiden.

 



Jag får då och då frågan eller lite höjda ögonbryn över att jag far hit och dit med barnen, dessutom ofta alldeles själv. Jag har aldrig varit bra på att sitta still och göra ingenting, Tycker om att ta vara på tiden och passa på att träffa vänner och familj när vi nu är lediga, den möjligheten minskar ju drastiskt när jobbet drar igång igen. Tack vare att vi har både släkt och vänner på olika håll så har barnen helt enkelt blivit tvungna att följa med på olika upptåg ända sedan de var riktigt små. Jag har under ett halvår när M gjorde sin förra utlandsmission varit ensam med A i sex månader. Under den tiden hade jag gått under om vi bara suttit hemma för att det är "jobbigt" att resa med barn.. Nej jag tycker inte det är speciellt jobbigt, man får ta det lugnt och anpassa tider, körsträckor med mer efter barnen. Då går det oftast alldeles utmärkt.

 


Idag fungerade allt bara fint, det gör ju naturligtvis sitt att det är lite folk! Den ända utmaningen kom när jag själv verkligen behövde gå på toaletten och just på den platsen fanns ingen stor handikapptoalett där vagnen gick in. Känns inget vidare att lämna barnen utanför även om det bara är i en minut.. Allt går ju att lösa, antingen ta med dem in utan vagnen eller be någon vänlig själ titta till dem en minut :)

 



Nu är det tid att sova efter en härlig dag och är det någon som vill ha sällskap till ALV under sommaren är det bara att hojta till, årskorten ska användas och det är naturligtvis ännu roligare om man är några fler :))

Kram och sovgott!

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0