Viltburgare med tillbehör

Här var längesedan det hamnade ett inlägg i kategorin mat, jag hade verkligen sett fram emot att både laga, äta och blogga om vår fredagsmysmiddag ! Tyvärr så har lilltrollet 40 graders feber och även storebror hade lite feber igårkväll. Liten har sovit på mig hela natten och ligger fortfarande här i min famn, lilla hjärtat!

Inte riktigt läge att sätta honom i bilen och åka till fjällen just idag:((

Åter till maten :)

Hamburgertallrik modell hemgjord, så gott!

Bakade brödet på dagen, använde Per Morbergs recept ( det första som kommer upp om du googlar " hembakat hamburgerbröd" )

 



Hamburgerdressing köper jag aldrig längre. Bara röra ihop lite majonäs, chilisås och bostongurka efter tycke och smak. Jag skvätte i lite sweetchilisås och lite citronsaft oxå.

 



Lite ont om potatis så jag drygade ut Pommesen med lite morot.

 



Slutligen gjordes burgarna av älgfärs. Lite grädde, ströbröd och ett ägg. 1 vitlöksklyfta ( hade missat och köpa gul lök så det fick vi vara utan) lite barbecue sås, salt och peppar.

 




Riktigt mumsigt blev det!!

 

Ha en fin helg! Här hoppas vi på snabbt tillfrisknande!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0