Sooool, snö och skidor!!

Efter några om och men kom vi tillslut iväg och även fram. Bilresan var absolut ingen hit, Mel tyckte det var sådär kul..

Nu har han äntligen piggat på sig ordentligt, så vi känner igen honom igen! Här somnade han dock precis innan vi hann ut till vagnen :)



Igår stod A på skidor för första gången och idag "susade" han ner för backarna! Från första stund har han tjatat om att få åka i "korgen" (stolliften). Idag testade vi och det gick kalas. På eftermiddagen idag har han åkt i 2,5 timme. Jag är så imponerad av honom. Han vägrar att ploga, händerna på knäna och lätt framåtvikt sen bara kör han. Jätteduktig med balansen. Däremot är knappliften fortfarande för svår.

Mitt mål med veckan är att han ska tycka att det är roligt och idag har han skrattat hela tiden.

Själva liftarna är annars väldigt intressanta. När vi sitter i stolliften tittar han upp och säger:
- Vilka fina maskiner, jag älskar maskiner! Titta där är det kugghjul!!
Kan väl lugnt säga att liftarnas mekanik är klart intressantare än själva skidåkningen :)

Det är svårt att förstå varför man inte får åka med knappliften igenom de röda pinnarna och följa med hjulet runt.

Jag och moster Mia gör vad vi kan för att lära honom att ploga, stanna och svänga men vi saknar våra skidexperter morbror J och moster S!!

Härliga dagar med massor av sol!! Hoppas hoppas det fortsätter så veckan ut!!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0