3 årskalas och äntligen lite tårtbak :)

Idag har vi firat att fina H fyllt tre år! Jag och barnen åkte på kalaset och M fick lite gjort i garaget.

H älskar hallon och chokladbollar så det fick bli chokladbollsfyllning och hallonmousse i tårtan!



Ljus tårtbotten, bakad i torsdags efter "tre lika" receptet.
http://annasbakmatochbarnblogg.blogg.se/2012/october/

Hallonsylten kokade jag igår, 500 g frusna hallon och 2,5 dl syltsocker.
Vill gärna lägga ett lager sylt under hallonmoussen. I den här tårtan hade jag även ett lager sylt under chokladbollsfyllningen.

Chokladbollsfyllning! Riktigt god var den. Recept och inspiration hämtat från Lisa som har bloggen Sockerrus!
http://sockerrus.se/2012/04/11/diva-party-cake-recept/

Tårtan är täckt med marängsmörkräm. Färgad med Wiltons gröna pastafärg och smaksatt med vaniljpulver.



Är nöjd med smakerna, tyckte själv att tårtan var helt okej! Som vanligt går det ju att jobba på dekoreringen men den blev ganska söt :)

 Tack bästa T och fina H för att vi fick komma på mysigt kalas!!


Kommentarer
Postat av: Tuss

Ja jösses vad fin den var! Som du vet blev jag väldigt förtjust i denna design när du gjorde A dagistårta! Finare tårta till vår fina treåring får jag leta efter!
Som sagt tack för allt, inte bara tårtan utan sällskap och bohag också ;)
Kram kram

Svar: <3
Anna

2013-03-23 @ 21:46:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0