Premiär i simhallen..

Ja, för Mel tänker ni då! Nja, faktiskt för båda barnen.
Jag fick med mig i modersmjölken att simhallar är läskiga och sånt har en förmåga att sitta i. När A var liten bebis så hade jag fullt med aktiviteter som babysång och babycafe med mera, så nåt babysim hanns aldrig med. Sen har vi varit på väg säkert 100 gånger men allt som oftast kom något annat i vägen.

Idag var det 22 grader varmt och strålande sol ute så egentligen borde vi ju åkt till en sjö! Samtidigt hade jag bestämt med en fin vän att vi skulle följa med till simhallen. A var heltänd på idéen och jag kände att det var hög tid att prova.

Det gick alla tiders, båda trollen trivdes i vattnet och faktum är att utomhus hade det bara blivit ett kort dopp innan de blivit stelfrusna. Nu kunde vi busa i vattnet i en timme!
Billigt var det oxå då det visade sig att jag gick in gratis via jobbet :) Får bli fler inomhusbad i höst! Fram till dess tar vi nog stranden istället :)

Min vän sa att hennes dotter oftast somnade tidigt efter att de varit och badat. Mina älskade trollungar höll sig vakna hela vägen hem och ligger fortfarande 2110 och vrider sig i sängarna.. Så kvällens sockerdekorationer får helt enkelt göras nån annan kväll för själv somnar jag snart på stående fot!

Lite dåligt med bilder då jag inte badade med mobilen:)
Sov gott alla fina! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0