Långhelg med massor av roligheter och underbart väder!

Startade helgen redan i onsdags med en liten tjejgrillkväll! Så mysigt att få sitta ner och tjöta lite med andra mammor i lugn och ro. Då det bakats endel den sista tiden blev det ingen tårta. När jag fick chansen att göra en "vanlig" efterrätt kunde jag såklart inte bestämma mig.. Fick bli två :)

 

 


En vaniljpannacotta med rabarbercurd
http://sweet-and-simple.se/2013/may/vaniljpannacotta-med-rabarbercurd-2.html#comment
och en vitchokladkräm med blåbär och passionsfrukt (hittade receptet i tidningen Buffé) De blev goda bägge två!

 


Nationaldagen firades hemma med flaggan i topp! Strålande väder, bad i barnpoolen och spontangrill med våra trevliga grannar. Lite trädgårdsarbete mellan varven. En riktigt härlig dag!

 

 



I fredags åkte jag och barnen för att träffa fina vänner som vi gärna umgås med! Blev precis som väntat en mycket trevlig dag. Ibland är det så synd att fulla kalendrar och jobb gör att det går ganska långt mellan träffarna men samtidigt är det härligt att det är så mysigt när vi väl ses!!

 

 



Lördagen var det möhippedax för fina J! Blev en fantastisk fin dag (och sen kväll) med massa skoj och nya trevliga bekantskaper :)
"O vilket fint väder" :))

 

 



Hade bakat två små söta jordgubbstårtor som verkade gå hem! Härlig kombination av jordgubbar och whipped cream cheese frosting
Receptet hittar ni här
http://www.louisespis.com/2013/05/strawberry-cake-with-whipped-cream.html

 

 



Lite seg start på söndagen blev det allt. M försvann iväg på fisketur vid tio. Barnen och jag släntrade omkring i pyjamas, tittade på prinsessbröllop (i repris) och laddade för eftermiddagens barnkalas. Fyra års kalas för lilla T. Ännu en dag med fint väder, glada barn, många paket och god tårta! Precis som det ska vara med andra ord!

 

 



Tur jag inte jobbar utan kunde ägna hela måndagen åt "återhämtning". Det vill säga: Lek och bus med mina älskade trollungar, lite fikabesök och en sväng till Ica.



Hoppas ni alla haft en fin helg! Nu kör vi på i vanligt tempo, myser runt i finvädret och njuter av livet :) Kram på er!

 

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0