Kalassöndag!

Oj vilken härlig dag vi haft :)
Förmiddagen gick åt till förberedelser, allt från dekorering av tårta till dammsugning och dukning.



Var lite smart och stekte en hel falukorv till lunch med planen att det räcker till middagen oxå.. Ja, jag vet att det säkert inte är bra att äta korv och spagetti två gånger om dagen men ibland måste jag vara smidig och dessutom vet jag att båda barnen garanterat äter! A har dessutom ätit nästan en hel paprika själv. Får väl bli fisk imorgon :)

Vid två kom Albins gäster. Sex kompisar var bjudna och med syskon blev det elva barn och åtta vuxna. Det öppnades jättefina presenter och fikades på Blixtentårta (se eget inlägg), Minicupcakes med hallon och kolasmak samt vaniljfudgefluff, gräddbullar med polkagrissmak och rabarberkaka.

Massor av lek både ute och inne (trots regnet:) Fiskdamm där påsarna förutom lite godis innehöll en alldeles egen Pistoncupsmedalj. Vilket barnen tyckte var roligt!

 

Försökte verkligen få en bild på båda mina finklädda killar men de var inte det minsta intresserade av att samarbeta :)



Efter middag, avplockning och lite disk kände jag att jag verkligen behövde jogga ner tårtan.. Blev en liten runda i duggregnet men det var otroligt skönt i luften!

Kvällens absolut bästa: M lyckas få båda barnen att sova till klockan åtta. (Kan inte komma ihåg när det hände sist) Så när jag kom hem blev det dusch och äntligen lite ny färg i håret. Så trött på att se den allt gråare utväxten! Dessutom kommer jag alldeles strax att somna och få ta igen en hel del sömn!

Laddar för en härlig vecka med tjejmiddag, mysdag i Vetlanda med fina vänner och lite mer barnkalas! Förhoppningsvis är M hemma torsdag fredag så vi kan få lite gjort i trädgården oxå, den behöver verkligen lite omsorg.. Rabarberna är redan oändligt många, så är det nån som vill ha är det bara att komma och hämta!

Årets obligatoriska omgång rabarbersaft måste göras i veckan oxå! Den absolut godaste saften jag vet! Men det får jag återkomma till!

Nu godnatt alla fina!

 

Lilleman är lite kort i rocken så alla långa shorts ser ut som förkorta långbyxor :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0