Strassburgare

För nått år sedan önskade sig en kollega Strassburgare, enligt henne den absolut godaste småkakan! Strassburgare?? Jag hade ingen aning om vad det var utan fick googla lite:)
Hittade ett recept och provbakade en omgång. Har gjort dem ytterligare ett par gånger och min fina kollega har alldeles rätt. Detta är en superenkel kaka att baka. Det tar cirka 20 minuter. Minimalt med ingredienser är det och kakan fullständigt smälter i munnen.

Jag har googlat varje gång jag ska baka den så det har blivit lite olika recept. Dagens hittar ni här:
http://kakjuntan.wordpress.com/2011/10/23/larvigt-goa-strassburgare/

Mitt tips är att dubbla receptet för de är försvinnande goda :)
Var även lite försiktiga när ni doppar dem i chokladen, då de är väldigt spröda så går de lätt av på mitten. Åtminstone om de fortfarande är varma..

Kram och sovgott !!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0