Fläskfile och semlecupcakes!

Igår hade Mel och jag mysigt lunch och promenadbesök!

Då jag redan handlat för denna vecka innan vi bestämde att ses, fick det bli lite man tager vad man haver princip över lunchen. Lite chansning. Chansningen gick hem, var superenkel och jättegod!

Fläskfile m färskost

Putsa en fläskfile
Skär ett snitt och fyll den med färskost.
( jag hade crème bonjour soltorkad tomat.)
Salta o peppra, linda in den i bacon.
Ugnstek den i 200 grader 20-30 min. ( blir ännu bättre i 150 grader i 40 min, men jag hade inte tid ;)

Låt den vila lite medan du gör såsen.

Gör sås på resten av osten, Stekskyn från köttet och vad du har hemma. Jag rörde i en slatt vispgrädde och lite överbliven mascarponeost. Salt, peppar och lite basilika!

Servera med tagiatelle ( eller kanske pommes om det inte är tisdag lunch utan fredagskväll ;)

Gott gott

Till efterrätt fick vi varsin Semlecupcake! Kan varmt rekommenderas till alla Semleälskare! Muffin med kardemumma, mandelmassa och grädde. Receptet finns här:

http://kaksmulan.se/2011/02/01/semle-cupcakes-sa-klart/

 

 

Det var tur vi hann med en promenad efter den lunchen :))


Kommentarer
Postat av: Tuss

Åh herregud, Semlecup cake. Måste ju vara himmelriket att äta en sådan! Säg till om du behöver hjälp med provsmakning nästa gång du bakar dem! Kramis

Svar: Ha ha, misstänkte att du skulle gilla dem! Om allt går som det ska finns det nog nån att provsmaka på lördag :)Kram
Anna

2013-01-31 @ 22:23:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0