Chokladcupcakes

Har inte bakat många chokladmuffins i mina dagar men nu är min plan att hitta ett riktigt gott recept!

Först ut är Leilas chokladcupcakes! ( recept finns på recept.nu, sök på Leilas chokladcupcakes)

Jag har lite svårt för chokladcupcakes då de har en förmåga att bli lite torra. De här blev inte torra men ganska tunga och mastiga! De hade en riktigt god chokadsmak. Jag använde en 60 procentig mörk choklad från Lidl, Amazonas heter den.

 

 

Hade en hallonmarängsmörkräm i frysen som fick bli fyllning. Inga problem att använda fryst smörkräm! Låt den Tina i kylen över natten. Ta ut den så den blir rumstempererad och vispa om den så blir det kanonbra!

I kylen hade jag en Philadelfia Marabou som jag ännu inte provat! Den vispade jag upp med 2 dl grädde, knappt en msk florsocker och en msk kakao. Blev en riktigt god, luftig frosting som var fullt spritsbar! 

Gott!


Kommentarer
Postat av: Frida - Militärmamman

Superfina!
Du hade hallonmarängkräm i frysen? Och Philadelphia Marabou i kylen? Ok, det är därför jag inte kan baka såna mästerverk som du! Inköpslistan blir enorm... =)

Svar: Tack! Fast jag är övertygad om att det vore bättre för min kropp och hälsa om min kyl hade ditt innehåll :))
Anna

2013-01-09 @ 22:57:26
URL: http://militarmamman.com
Postat av: Johanna

Mycket gott!!! Tack för att du testar godsaker på mig!!!

Svar: Härligt när de uppskattas! Synd att du glömde resterna bara..Kram och ha en fn dag!
Anna

2013-01-09 @ 23:10:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0