Måndag

Ja, det blir oftast inte som jag tänkt mig och idag gick verkligen inte enligt plan...
Skulle ha lilla H här hela dagen så att T fick röja i sina flyttkartonger i lugn och ro!


Allt gick fint på förmiddagen och killarna lekte hur bra som helst. När det börjar närma sig lunch fick de lite spring i benen och började stimma runt medan jag tog fram maten.
Plötsligt hör jag bara en smäll och en ledsen A. Hann väl ungefär genom halva meningen: jag sa ju till dig att sluta springa... Sen såg jag blodet!
Oj vilket jack han hade i pannan mitt lilla troll. 2-3 cm långt och så djupt att jag tydligt såg skallbenet.
Han hade sprungit in i sitt rum för att hoppa i "puffen" men halkade och flög med huvudet före in i hörnet på garderoben. Ej att rekommendera om någon är sugen på att prova!


Insåg omedelbart att vi måste till en läkare. Bästa T var inte långt bort, här på ett litet kick och såg till att H och Mel fick lunch.


Väl på Vårdcentralen limmade och tejpade de ihop såret. A var superduktig hela tiden!


Så istället för mysig utelek i det fina vädret med tre goa killar blev det en lugn eftermiddag framför tvn. A är ganska pigg och har inte speciellt ont. Blir det ärr så hamnar det uppe i hårfästet så det kommer nog inte synas alltför mycket!

Som någon sa så blir det säkert inte sista resan till Vårdcentralen/akuten.. Skönt att det gick så bra den här gången iallafall!

Nu ska den här mamman sova med kraft!

Kram på er!



Kommentarer
Postat av: Ulf P

Mkt trevlig blogg
Ja du dessa fart vidunder, tur allt gick bra
Som vi säger några dagar med barnbarnen "fullt ös medvetslös"

Svar: Tack!
Anna

2013-02-25 @ 21:36:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0