Tredje Barbietårtan, Monster high ;)

Födelsedagstårta till en liten tjej som gillar Monster High dockorna stod på programmet denna veckan :) Hade varit kul att göra den med en riktig Monster High docka men det fanns inte tid att leta rätt på en sådan som inte kostade multum.. Tack vare nätet hittade jag endel inspiration och sedan blev det en väldigt fri tolkning med hjälp av det jag hade hemma samt en ny kakpress med en dödskalle på, som jag hittade på Åhléns i Stockholm i helgen.
 
 
 
 Riktigt nöjd med proportionerna denna gång, kul att det går åt rätt håll. Den här är helt klart den bästa hittills. Dock focuserade jag lite fel när jag satte dit romberna med dödskallarna på. Som tur är så lär man ju så länge man lever, ska jag göra ett sådant mönster igen så vet jag hur jag inte ska göra :)) Hade gärna fått det rosa i kjolen lite mer cerise/neonrosa men jag hade för snäll färg hemma. Får bättra på lagret helt enkelt :)
 
 
Ljusa bottnar, chokladbollsfyllning a'la Sockerrus (www.sockerrus.se), hallonmousse med tunt lager hallonsylt under, mjölkchokladfluff. Spritsad med marängsmörkräm, detaljerna är i sockerpasta.
 
 
Som vanligt blev det lite rester över som jag la ihop till en provsmakstårta. A:s utlåtande vid mellis var:
- Mamma, det här var jättegott!! Allt utom det rosa..
Han tycker inte om min Hallonmousse då den är rätt syrlig för att väga upp det söta :)
 
Nu ska här sovas! Måste börja fundera på jul och nyårs tårtorna snart.. Vet inte alls vad jag vill göra ännu.
Sovgott!!
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna- lantligt på Svanängen

Men jösses vad fin!!! Jag lånar en bild av dig nu och visar på bloggen någon dag. Hör av dig om du inte vill det. Den här tårtan är ju fantastisk!!! Kram Anna

Svar: Tack :) vad gullig du e! Du får gärna låna o visa bilden. Kram
Anna

2014-01-28 @ 14:40:47
URL: http://lantligtpasvanangen.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0