Myshelg i Stockholm!

Det händer inte så ofta men någon gång om året känns det som om vi behöver göra något tillsammans M och jag utan barnen. Det var ett år sedan vi tog oss i kragen och kom iväg sist! Så nu var det verkligen hög tid.
 
 
Stockholm fick bli vårt resmål. Barnen har haft en mysig helg med mormor, morfar och moster. Naturligtvis blev det snökaos och inställda tåg när vi skulle iväg men det fungerade fint att köra istället.
 
 
 
Hotell, god mat, lite shopping, Spök på Cirkus, mer god mat, ABBA museum, julmarknad på Skansen och en kort tur förbi Armemuseet. Skönt att hinna prata med varandra i lugn och ro. 2 dygn är precis lagom, bilresan hem i nästa snöoväder saknade jag mina kära småtroll hur mycket som helst! Härligt att bli välkomnad med pussar och kramar. 
 
 
Vid den här tiden för 10 år sedan kom jag och M hem från vår första mission på Balkan, vilket blev starten på vår gemensamma resa :) Idag passade vi på att ta en sväng förbi Armemuseet och titta på utställningen "Fredssoldat" lite roligt att de både ställt in en bostadscontainer och delar av Muddy Mess :)
 
Ska sova lite nu och ladda inför morgondagens hemkomst.. Kör själv hem med småtrollen då M jobbar på annat håll, enligt rycktet ligger det nog runt en meter snö i drivor på uppfarten. Kan bli en uppfriskande eftermiddag och kväll. Dessutom ska jag svänga ihop en liten tårta :))
 
Sov gott <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0