Ledig, tårta och lucia.

Var visst ledig idag igen :) Vilket nog var tur då jag kommit isäng vid 01 två kvällar irad. Har pysslat med veckans tårtprojekt som kommer i ett eget inlägg snart :) Då lilltrollet är inne i en fas där han är vaken till framåt 22 och kräver min närvaro (sitter i skrivande stund bredvid hans säng medan han lever rullan..) så blir bakandet ganska sent.. M har dessutom varit på resande fot sedan i måndags. Med andra ord var jag rätt seg imorse. 
 
Förmiddagen gick till att färdigställa tårtan. Trollen var helt underbara och tog en mysförmiddag med lite tv och lek. Jag kände mig som vanligt som världens sämsta mamma.. Men lovade mig själv att vi skulle leka ute i snön på eftermiddagen. Tänkte att jag inte skulle låta lilltrollet sova så länge efter lunch, så kanske han somnar ikväll.. Väckte honom efter en timme, vilket medförde att han tjurade, grät och vägrade gå själv i ytterligare en timme.. Ut kom vi tillslut, skottade lite, lekte och matade fåglarna. 
 
Fick lite hjälp med tvätten! 
 
 
Lite Mellis på det och sen tomteluvor på, iväg till lussefirande på förskolan, några pepparkakor i magen, fort hem för att få i oss lite fläskpannkaka och träffa den efterlängtade pappan. 
 
Tomtenissar på väg till lussefirandet!
 
Känns som att jag inte tjänade på att väcka Mel tidigare.. Han står fortfarande och sjunger i sin säng, klockan är nu 2130! Timmen direkt efter väckningen hade jag mer än gärna sluppit. Hoppas det vänder snart! 
 
4 dagars jobb kvar innan julledigheten tar vid :))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0