Vardagen närmar sig..

Snart, snart kommer mitt fantastiska hemmaliv återgå till det som för de flesta är normal vardag.. Det vill säga stressa upp på morgonen, åka till jobb, jobba, hämta barn, fixa middag, sova..
Idag är första natten ensam med barnen efter M:s semester och imorgon börjar lilltrolls inskolning.

Känner mig helt klart lite tudelad inför detta. Jag kommer verkligen att sakna att få lulla runt härhemma, umgås med barnen och göra det vi vill i vår takt. Att vara den som finns hos dem största delen av deras vakna dag. Se utvecklingsstegen först av alla! Vara deras trygghet.

Jag kommer att sakna friheten att packa in mig och barnen i bilen och bo en vecka hos mamma eller åka några dagar till vänner som bor på håll!

Jag kommer sakna att få handla på Ica klockan 1000 när där är så lugnt att det inte gör något att fyraårigen kör sin egen vagn i egen takt.

Idag på eftermiddagen gick vi ut trots att skurarna kom och gick, vad gör lite vatten? Tog på en regnjacka och gick ner till vinbärsbuskarna, jag plockade och småtrollen åt :) Resultatet blev bara två små burkar gelé men vad gör väl det. Vi kom ut och vi producerade något tillsammans. Måtte jag ha ork och energi att göra sånt med dem trots jobb och vardagspussel!!

Nu är det ju ett helt naturligt steg att återgå till någon form av arbete. De allra flesta familjer behöver åtminstone lite mer än en lön för att gå runt. Jag känner mig oerhört privilegierad som fått vara hemma i 20 månader!

Det finns såklart även positiva saker oxå. Framförallt ser jag måndag v 35 som en nystart vad gäller kost och träning. Jag har en väl genomtänkt plan på hur jag ska göra med både kost och träning. Upplägget får vi ta i ett eget inlägg men det känns jättebra att ha det klart!

På jobbet väntar nygamla uppgifter i en ny miljö och organisation, vilket oxå känns väldigt inspirerande. Så visst blir det bra det här! Ska bara komma ifrån separationsångesten och komma in i matchen. Sen blir det spännande att se om vi får ihop vardagspusslet. M reser mycket, vilket inte varit några problem medan jag varit hemma men även jag har kvällar och resor som ett inslag i mitt arbete så det kan bli en spännande utmaning som vi får se på med ödmjukhet!

Hösten blir en provtid för oss alla. Då barnen skall vara på förskolan tre dagar i veckan och vi har varsin ledig dag med dem!

Nej nu är det hög tid att diska efter gelékoket och förbereda morgonens förskolestart!

Sovgott alla fina!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0