Inskolning

Skulle blivit en mjukstart för Lilltrollet med endast en timme på förskolan igår. Jag trodde nog att vi skulle möta en utsedd pedagog som skulle ta emot honom och visa runt och sen låta honom börja leka och bekanta sig med omgivningen.
När vi kom på utsatt tid var alla ute, på gården fanns tre avdelningar vilket innebär ett stort antal barn och vuxna. Blev lite mycket på en gång, vilket ledde till skrik och panik under i stort sett hela timmen.

Idag gick allt mycket bättre. Lek både ute och inne mestadels en bra bit bort från mamma :) Imorgon provar vi att lämna honom en liten stund. Blir spännande.

Det finns mycket roliga prylar att leka med på förskolan!

 

I morse när vi stressat i oss frukosten och jag lyckats få på både mig och barnen kläder. Vi var ganska precis i tid och skulle bara få på skor och komma iväg.. Då hittar jag den här lille killen sittande i duschen, där jag nyss duschat.. Ja men då börjar vi väl om då, tänkte jag. Vet inte hur han lyckades men som tur var behövdes bara torra strumpor! = vi kom i tid :))

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0