Bröllopscupcakes 2013-08-03

I lördags var det så dax för Jennie och Johan att efter 15 år tillsammans bli herr och fru! En underbart vacker vigsel, ute i den av solen gyllene parken. Den efterföljande festen var bara så härlig. Vackert brudpar, härligt trevliga gäster, god mat och massor av skratt. Precis som det ska vara!
 
 
Jag hade fått den stora äran att baka bröllopscupcakes då brudparet inte ville ha tårta. 
 
 
 Vaniljcupcakes med hallonmousse och vitchokladmarängsmörkräm. 
 
 
Dekoren var ljust rosa frosting, små blommor gjorda i flower paste (sockermassa anpassad för modellering) samt lite pärlemorskimrande strösselkulor. Blommorna har jag gjort med hjälp av utstickare och silikonform, låtit torka, målat med pulverfärg, en strösselkula i mitten och sist lite löst glitter på bladen. Allt är såklart helt ätbart. Wrapsen (kragarna) är Wiltons "Cupcake wrap swirls pearl white". Underst en helt vanlig vit muffinsform från Städter.
 
 
Ni kan tro att jag var dödligt nervös fram till att jag såg dem försvinna från tallrikarna :)
 
 
Försvann gjorde de och många fina ord om både smak och utseende fick jag höra. Jag vill ju alltid att det jag bakar ska vara perfekt men till en sådan här tillställning är det ju extra viktigt att det blir helt perfekt! Det blir en hel del tid jag lägger ner både för att hitta bästa smak och utseende och sedan för att genomföra det hela. Så det är underbart skönt efteråt när allt gått bara och det blivit uppskattat. Jag lär mig av erfarenheterna och för varje större bak jag gör så går det smidigare och smidigare. Fantastiskt roligt är det att göra och de älskade barnen får dubbelt så mycket uppmärksamhet veckan efter, dessutom vill de gärna äta upp resterna så alla vinner i längden :)
Tack Jennie och Johan för en underbar bröllopsfest och för att jag fick förtroendet att baka till er!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0