Påskpyssel utan bilder :(

 
Eftersom Påskafton försvann i lite sjukdimma så missade jag att fota mycket av det jag gjort i mat och bakväg :(
Ris och blommor har kommit med på bild men ingen mat.
 
Måste ändå tipsa om de söta chokladäggen jag gjorde till efterrätt. Tycker personligen att äta kokt ägg tillhör frukost så därför bjöds det inte på vanliga kokta ägg. Albin och jag ville ju ändå måla ägg såklart. Fick inspiration härifrån 
http://imabakeaholic.blogg.se/2013/march/egengjorda-choklad-agg.html
Men ändrade lite..
 
Du tar ett ägg, gör ett hål i botten om cirka en centimeter och ett litet hål i toppen ( tex med en nål) blås ut innehållet.
Skölj ur skalen och låt dem torka.
Smält choklad och häll i äggen, snurra äggen så det blir choklad på hela insidan. Ställ kallt så de stelnar och upprepa 
Sen kan man fylla äggen med något gott och "gult" tex passionsfruktsmousse.
Jag gjorde en äggtoddy på 8 äggulor , 1,5dl florsocker som vispas fluffigt. Sen smaksatte jag med 1,5 msk mörk rom. Spritsade fyllningen i äggen och frös dem!(minst4 timmar) Servera dem i äggkopp och skala ägget som vanligt! Lite pIlligt att få av skalet men gott var det!
 
Påsktårtan blev en pavlova med citron och limekräm, vispgrädde, toppad med lite färsk passionsfrukt. Friskt och gott.
 
De små fågelboen hade en vän sett tips om på Nyhetsmorgon. Smält choklad, rör i tex cornflakes och lägg i muffinsformar. Jag hade rispuffar och saltapinnar i mina :)
Dekorera med små ägg. Påskpyssel på 5 minuter :))
 
Idag verkar vi äntligen må bättre så går allt bra ska det bakas lite cupisar till en provning och till M:s jobb :))
Ha en fin dag!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0