Kycklingtortilla

Igår hade jag total idetorka när det var dax för middagsmat.. Då gjorde jag som jag oftast gör, tittar vad jag har hemma och söker lite i appen Kokaihop.se! Resultatet blev lättlagade wraps!

Kycklingtortilla: 4p

8 st tortillabröd
2 st kycklingfiléer
2 dl crème fraîche
100 g konserverad champinjoner, skivade (jag tog färska som jag stekte på lite)
0,5 påse tacokrydda
1 klyfta vitlök
1 knivsudd samtal oelek ( hoppade jag över)
1 msk basilika
2 dl riven ost

1. Ugn 200 grader

2. Stek kycklingfiléerna och skär dem i mindre bitar ( jag stekte även svampen i lite smör)

3. Rör ihop crème fraîche med kryddor, vitlök, kyckling och champinjoner. ( jag smakade av med lite salt och peppar)

4. Fördela röran på bröden och rulla ihop dem.

5. Lägg i ugnsfast form och strö över osten

6. Grädda mitt i ugnen ca 15 minuter, tills osten fått fin färg.

Servera med en god sallad!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0