Tårtarkiv 2012, Sommartårtor

Här kommer ytterligare några tårtor från sommaren. Vi börjar med en Regnbågstårta, recept finns hos Sockerrus.se. Just denna är gjord med bara tre färger och endast vanlig karamellfärg. Nu när jag har köpt riktiga pastafärger att använda hoppas jag nästa försök blir snyggare med fler och kraftigare färger.
Det absolut bästa med den här tårtan är frostingen den är helt underbart god och har konsistensen av mjuk maräng. Den heter Angel Feather Icing with lemon och finns även den på Sockerrus.se!
 
 Den här tårtan gjorde jag till Albins avdelning Igelkotten på hans sista dag. Det är barnsmaker i den och jag misstänker att den blev lite för sliskig för de flesta vuxna.. Innehåller päronmousse och dumlefluff och är spacklad och spritsad med bubbelgumssmörkräm.
Midsommar blev det ju iår oxå! Då måste man äta jordgubbstårta!! Denna består av ljusa bottnar, jordgubbsoch rabarbermousse, hemgjord lemon curd och glasskräm. Täckt med grädde och jordgubbar!!
Gjorde ju några övningstårtor inför bröllopstårtorna. Denna gjordes för att testa att täcka med choklad kommer inte ihåg innehållet..
Här är nog innehållet någon form av hallonmousse och vanlijhistoria eventuellt lite lemoncurd. Var tvungen att prova spritsa med två färger. Min första korgspritsning!
Albin ville promt ha röda hjärtor som han sa, på sin 3 årstårta! Tårtan har tre vimplar! Grattis Albin 3år, Grattis på Mors dag och Grattis Jennie till nya jobbet!
 Ska snart ta tag i inlägget om bröllopstårtorna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0