Sköna söndag..

Alla tre barnen sov riktigt bra inatt, bara en kiss i pottan vid 02 och en vällingflaska vid 05..
Så trist att min förkylning inte ger med sig, vaknade med totalt stopp i näsan imorse o en riktigt trist hosta :( Så tyvärr blir det ingen träning för mig ikväll. Ogillas starkt!
Albin och jag har iaf varit på Bamsegympa. Han är så rolig vill helst bara springa, hoppa och försöker alltid hämta boll och/el klubba.. Det där med kullerbyttor och hänga i rep o ringar är sådär kul. Han är en fena på att springa slalom mellan konerna o gå balansgång. Gissar att det blir en fotbollsspelare av honom.

Kusinen har åkt hem och mannen laddar för veckans älgjakt! Måste fixa lite matinköp och städa undan lite extrasängar mm men annars blir det en lugn kväll! Hoppas jag är piggare imon så jag kan ta tag i träningen igen!

Måste tipsa om Bästa söndagskycklingen!!
Jag gjorde den i fredags, då dubbel sats och det räckte till 6 vuxna o 3barn + 3 lunchportioner i lördags :)

Cickis kyckling

1 hel kyckling
Skär upp bröstet och krydda i kycklingen med salt, peppar, citronpeppar och persilja.
Häll av o spara spadet till en burk hela champinjoner. Lägg champinjonerna i kycklingen. Häll över flytande smör o rapsolja.
Bind ihop kycklingen lite lätt o stoppa den i en stekpåse. Klipp av hörnet på påsen och stek i ugn, 200 grader ca 60min.
Kycklingen ska lossna lätt från benen.

Ta reda på vätskan i påsen och blanda med svamp spadet. Koka upp och lägg i en buljongtärning.
Häll i lite mjölredning, 3dl grädde, soya, salt, peppar, persilja.
Finfördela kycklingen och blanda i den och svampen i grytan!
( jag hade lite svartvinbärsgele i oxå)

Servera m ris, gele och inlagd gurka

Så gott!!
När man ändå gör det så brukar jag göra 2 kycklingar och frysa in några riktigt goda lunchlådor :)


Glad kille vid frukostbordet!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0