"Lugn" dag med barnen

Ja det var planen, att ha en lugn dag med barnen :) Tror att vi behövde det alla tre då det gått i ett i nästan två veckor!
Albin hade en lugn tv morgon utan stress. Melvin somnade och jag bloggade lite om sommarens tårtor. Sen blev det A:s favoritmat, köttbullar och spagetti..
Efter lunchen var det biltvätt på programmet. Vår svarta bil var silvergrå av all smuts och salt efter Linköpingstrippen! Sprayade hela bilen med avfettning och gav mig av mot tvätten. Albin brukar få sitta fram i biltvätten vilket gör det hela väldigt spännande, aldrig några problem att få med honom dit. Idag lyckades dock båda barnen somna redan när jag sprayade avfettning här hemma. Sov sig igenom tvätt, tankning och ett snabbstopp på Willys.

Väl hemma igen skulle jag inviga min nya bakform genom att göra en liten tårtbotten till slutet av veckan! Albin ville oxå baka och jag föreslog att vi skulle hjälpas åt! Men icke, han gillar inte min älskade Kitchen Aid utan ska han baka vill han vispa med elvispen. Så han skulle göra muffins och bjuda pappa på efter middagen! Allt gick fint, han hällde och vispade och valde formar ( blixten såklart..)
Helt plötsligt börjar han gråta och säger att han har ont i magen och mår illa. In med muffinsen i ugnen och A kryper ner i vår säng och tittar lite tv.
- Mamma, jag vill kräkas!!
Och det gjorde han.. Typ 4 gånger på en timme! O nej inte magsjuka, såg framför mig hur både jag och Mel blir sjuka lagom till imorgon när M är borta över natten samt att A börjar piggna till..
Han vilar framför Tv:n en timme sen vill ha äta en banan, dricker ett halvt glas cola och magsjukan är som bortblåst. Helt speedad far han runt här med bilarna och mår hur bra som helst! Så det var garanterat ingen magsjuka, utan snarare nåt han fått i sig alt förkylningen som satt sig på magen. Blir så för honom ibland. Naturligtvis stannar han hemma med oss imorgon för att vara på säkra sidan men jag tror inte vi behöver oroa oss för att bli sjuka. Skönt!

Dagens att göra lista blev iaf avprickad
Byta lakan, check ( fast kom just på att jag glömde byta Mels, får gör det imorgon..)
Bilen tvättad och tankad, check
Tårtbotten, check ( kommer i ett eget inlägg, förhoppningsvis imorgon)
Barnmat, en bunt portioner fisk och kycklingrätter, check

Tyvärr försvann mitt träningspass i barnkräkset.. Får ta igen det en annan dag..

Sov gott!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0