Lördagsstek och finvin!

När jag stod och fixade med middagen blev jag väldigt sugen på ett glas rött. Då det är lördag och det dessutom skulle vara vin i såsen så började jag leta i vinhyllan och hittade ett av mina favoritviner, Lindemans Merlot! Just denna flaska hade nog blivit liggande lite väl länge.. Både färg och smak påminde starkt om russin :(
Detta gjorde mig lite orolig då vi fick fina viner i bröllopspresent som var ämnade att drickas på första, tredje och femte bröllopsdagen. Då jag varit gravid på både första och tredje så har inte flaskorna gått åt. Gick således ner och hämtade Den första flaskan och det vinet var det minsann inget fel på!! Tack kära Peter och Pernilla för ett mycket gott vin! Passade dessutom kanon till dagens lammstek med bacon och kantarellsås, serverades med klyftpotatis (jag tycker potatis i ugn har svårt att få fin färg så jag penslar oftast mina klyftor med en blandning av olja, soya och pressad vitlök = fin färg och god smak) och sallad! Mmm gott. Receptet finns på Kokaihop.se. En app som jag för övrigt använder hur mycket som helst! Här finns mängder av bra recept när jag har idetorka och ska skriva mina veckomatsedlar. Med funktionen att allt jag vill laga igen sparar jag i "mina samlingar" så behöver jag inte leta efter dem igen, klockrent!!
Då vi nu både ätit och druckit gott fick det bli en liten efterrätt oxå.. Hittade några små mintchokladcupcakes i frysen, la på lite grädde och färska hallon :) Min gräddhatare till man fick vaniljglass istället för grädde.
Så nu har jag utnyttjat den här veckans ätardag till max.. Som tur är har förkylningen gett med sig så jag kan träna imorgon!
Kram och sov gott!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0