Konstiga bakplåtar

Undrar varför bilderna hamnar i värsta oordningen??

Jag har i två dagar bakat för att försöka muta jaktlaget så de skjuter av sina älgar lite snabbt :) Verkar dock inte funka då det inte visat sig en ända älg ännu.. Innebär att mannen kommer vara i skogen ex antal helger framöver.. Men men det blir ju finmat i frysen iaf.

Största anledningen till bakandet förutom min svåra bakabstinens var att testa mina nya formplåtar från Netto. Såhär dag två är jag nog beredd att erkänna ett dåligt köp och gömma dem i källaren.. Igår försökte jag göra småkakor, Kokosmusslor. De blev inte snygga så jag ficj rädda dem med lite choklad och kokos (se ovan).

Idag blev det chokladwoopiepies med körsbärsmarängsmörkräm (VM i långa ord) De blev kalasgoda men min tanke att mönstret skulle synas utåt funkade inte alls då det inte blir nån yta på kaksidan som är ner mot plåten :(

Innebar att jag fick lägga krämen på mönstersidan, annars hade det blivit väldigt torra Woopiesar..

Gårdagens Kokosmusslor innan chokladen kom på.

Så om nån har ett tips om vad jag ska använda formarna till så hojta gärna till :))


Kommentarer
Postat av: Jenny

Skulle det funka att gjuta choklad i dem? Om formen är lagom stor och lagom styv/böjlig kanske det går. Eller något annat som går att gjuta, något som kunde bli dekoration på en tårta? Synd att det inte blev som du ville med kakorna, särskilt när formarna i sig har fint mönster.

Kul att läsa och få baktips av någon man känner!

2012-10-09 @ 23:02:05
Postat av: Jenny

Skulle det funka att gjuta choklad i dem? Om formen är lagom stor och lagom styv/böjlig kanske det går. Eller något annat som går att gjuta, något som kunde bli dekoration på en tårta? Synd att det inte blev som du ville med kakorna, särskilt när formarna i sig har fint mönster.

Kul att läsa och få baktips av någon man känner!

Svar: Hej! Vad roligt att du vill läsa :)Ja det är ju värt att prova med choklad, hoppas man får ut dem ur formarna bara för de är hårda..
Ha det bäst!
Anna Nilsson

2012-10-09 @ 23:03:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0